Tole je prvi del (od treh) objav, ki govorijo o lažnivih email metrikah. Tukaj sta še ostali dve objavi:
Dejstvo je, email metrike lažejo!
Kako vem?
Ker se že od 2005 ukvarjam z emailom in email marketingom in pišem že četrti SaaS software za pošiljanje mailov in newsletterjev, pa se vedno zatakne, kako prikazat Open in Click rate metriki.
In ja, open in click rate metriki:
- v 99% nista resnični,
- nimata veze z realnostjo, in
- sta točno taki, kot si jih uporabik želi videt...
Visoki!
Itak, vsak se hoče pohvalit z visokima open in click metrikama na svojih mailih.
Tudi jaz - poglej tole:
Ampak dejstvo je, da večinoma dobiš čist napačne številke...
Pejva po vrsti:
Open-rate email metrika
Open rate metrika deluje tako, da v email vključi povezavo do mini slikce nekje na strežniku email sistema, ki je tako majhna, da je ti kot bralec ne opaziš.
Ampak je tam!
In ta slikca nosi v svojem imenu (ali kot parameter) ID sporočila, ki ti je bil poslan z idejo, da ko boš odprl email se bo slikica naložila iz strežnika in tako javila, da si email odprl...
Vse lepo in prav - dokler ni...
- Velika večina email klientov privzeto blokira nalaganje remote slik, dokler jih ti sam ne omogočiš.
- Nekateri email klienti takoj naložijo vse slike - ampak preko svojih "zakritih" povezav, ker naj bi te tako obvarovali pred zlorabami na Internetu (tm)
- Veliko mobilnih email klientov naloži samo tekstovno različico email sporočila, v katerem se slike itak ne vidijo...
- In še ene par takih "prijemov" obstaja, pa jih raje ne bom naštel...
Zdej...
Dejanska Open rate metrika je vse prej kot to, kar vidiš v svojem email sistemu...
In to je nalašč...
(razložim spodaj, greva naprej...)
Click-Through rate email metrika
Click-through metrika deluje tako, da vsako povezavo, ki jo daš v email sporočilo "zavije" v strežnisko povezavo z idejo, da ko boš kliknil nanjo, te odpelje najprej na strežnik email gostitelja, nato pa te preusmeri na končno lokacijo originalne povezave...
Komplicirano?
Spet, nalašč je tako...
Ampak to omogoča email sistemu, da ve kdaj si kliknil in na katero povezavo si kliknil.
Vse lepo in prav - dokler ni...
- Večina email sistemov šteje vse klike na eno povezavo, tudi če večkrat klikneš nanjo (uniq / total clicks - da jih bo več videt, ker več klikov je bolje...)
- Redno se dogaja, da "simulirajo" klike (in tako umetno povečujejo številke)
- Večji email klienti (gmail, yahoo, hotmail, msn, ...) sami "preverijo" povezave v mailih, da te lahko "zaščitijo" pred zlonamernimi spletnimi stranmi, kamor bi lahko vodile te povezave (in spet večajo klik števce...)
- Dosti mailov, predvsem marketinških in prodajnih se na večjih email sistemih ohranja na spletu, kjer po njih veselo klikajo spletni roboti ali "spiderji"...
- Spet, ne bom šel dalje, ker obstaja cel kup "sivih" prijemov...
Zdej...
Dejanska Click-through metrika je tudi vse prej to, kar ti vidiš v svojem email sistemu...
In spet, to je nalašč...
Ampak...
Ena od - in po mojem skromnem (in pravilnem, seveda) mnenju - najbolj podlih zvijač, ki se jo nekateri email marketing sistemi poslužujejo pa je...
Da računajo click metriko glede na open metriko (in ne na število poslanih mailov)
... in ti tako umetno pokažejo višje številke, samo da si zadovoljen z njihovo storitvijo (ali pa da verjameš marketing ekipi, kako dobro dela).
Razložim na primerih - ti bo takoj jasno:
Primer 1: (realna varianta)
Pošlješ 1000 mailov, 200 jih odpre, 100 jih klikne.
Kakšne so metrike?
Open rate (OR) = 20% (torej 200/1000)
Click-through rate (CTR) = 10% (torej 100/1000)
Primer 2: (podla varianta)
Spet pošlješ 1000 mailov, 200 jih odpre, 100 jih klikne.
Kakšne so metrike?
Open rate (OR) = 20% (torej 200/1000)
Click-through rate (CTR) = 50% (torej 100/200)
Tukaj umetno dvigujejo metriko, ker računajo CTR glede na OR - na število odprtih mailov - in ne na število poslanih mailov.
In nekateri celo menijo, da je tak način računanja CTR metrike pravilen...
Hmm...
Na tak način ti prikažejo email kampanjo kot sila uspešno, saj je bil CTR kar 50%!!!
Ampak zdej veš, da CTR% ne more biti nikoli višji kot OR%...
... ker če je kliknil na povezavo v mailu, ga je moral tudi odpret!
Zdej...
Kaj lahko narediš?
Nič!
Ker nič ne moreš...
Razen tega, da se zavedaš, da v 99% dobiš napačne email metrike.
Edini (!!) dve pravi email metriki, kako uspešna je bila email kampanja sta:
- direktni odgovori na tvoj email, in
- direktna prodaja iz maila
Vse ostalo so puhlice, ki marketing ekipi dvigujejo samozavest, tebi pa pritisk...
Zato, ko boš naslednjič poslušal o uspešnosti email kampanje in ko se bodo hvalili kakšne nore cifre dosegajo, in ko ti nihče ne bo omenil števila prejetih odgovorov (reply-ov) na mail in koliko nakupov je direktni rezultat te email kampanje...
... si lahko v 99% prepričan, da te žejnega peljejo čez vodo!
Ja?
Tvoje naslednje vprašanje bi moralo bit:
Kako spišem mail, ki bo rezultiral v odgovorih, ali še bolje v prodaji?
Iskreno rečeno - ne vem...
Ker ne poznam tvojega posla...
Lahko pa se vsedeva na kavico in pogledava, če in kako ti lahko pomagam...
(sem menda le najboljši email copywriter v Sloveniji, madonca...)
;-)
Zakaj bi se vpisal še na mojo email listo?
Ker boš v mojih (brezplačnih!) mailih dobil več znanja, strategij in taktik email prodaje, kot če bi celo leto žulil email marketing tečaje in predavanja...
Še posebej, če imaš spletno trgovino (ali prodajaš na spletu)!
Vpiši se spodaj, naredi ločeno mapo za moje maile in jih vse shrani tja. Če boš kadarkoli rabil pomoč sem samo 1 email stran (ga dobiš v potrditvenem mailu, takoj po vpisu)
Odjaviš se lahko kadarkoli z enim klikom!
Deli objavo na Facebooku in/ali Twitterju