Valentinovo 2022: Kako je 159 spletnih trgovcev poslalo 1376 e-mailov

Analiza email marketinga 1376 emailov poslanih za Valentinovo 2022.

Email prodaja je v Sloveniji (še vedno!) zlata jama...

... žalostno je le, da večina spletnih trgovcev (še vedno!) koplje s čajnimi žličkami namesto z največjim bagerjem!

(Več o tem na koncu objave...)

Podobno kot sem naredil analizo email marketinga slovenskih spletnih trgovcev za Črni petek in Cyber ponedeljek sem se lotil še analize email marketinga za Valentinovo.

Tole je rezultat:

Prejeti emaili za Valentinovo 2022 po dnevih

Kako je 159 spletnih trgovcev poslalo 1376 e-mailov.

Na voljo imam tudi interaktiven graf - če v URL naslov na konec dodaš ?chart=1 se bo namesto slike tukaj prikazal graf na kateremu lahko vklapljaš/izklapljaš podatke, zoom-aš in podrobneje pregleduješ poslane emaile po dnevih.

1376 emailov od 159 spletnih trgovcev in preveč popite kave kasneje sem izvedel tole:

  1. Od 10. Januarja do 20. Februarja 2022 je moj sistem prejel "samo" 317 emailov, ki so imeli v naslovu ali/in v vsebini emaila besedo "valentin" (in vse možne kombinacije te besede) - od skupaj 1376 poslanih emailov (samo cca. 23%)
  2. Število dnevno poslanih emailov skoraj sovpada s številom pošiljateljev (kar mi pove, da večina spletnih trgovcev pošilje največ en email dnevno)
  3. Valentinove emaile se prične pošiljati že v drugi polovici Januarja, pravo stopnjevanje pa od 1. Februarja dalje.
  4. Že 15. Februarja število valentinovih emailov drastično upade
  5. Še vedno se najmanj emailov pošlje ob sobotah (za največ poslanih je tole premalo podatkov, nekoliko izstopajo pa četrtki, petki in nedelje)

Zanimivo pri tem grafu se mi zdi konsistenca pošiljanja - razen ob sobotah je število prejetih emailov po dnevih enako iz tedna v teden.

Sodeč po številkah na grafu, valentinovih email sporočil niso "dodali" k obstoječim sporočilom, ampak so obstoječa sporočila "spremenili" v valentinovo ponudbo. Če bi valentinove emaile dodali, bi se število emailov med 23. januarjem in 15. februarjem dvignilo - tako pa je ostalo praktično enako...

Če je tole res, potem večina spletnih trgovcev uporablja t.i. "broadcast" kampanje, ki jih nastavijo vsakokrat posebej.

Tukaj vidim prednost v "sekvenčnih" sporočilih, ki se pošiljajo prejemnikom samodejno, glede na pozicijo v sekvenci, kjer se trenutno nahajajo. Res pa je, da postavitev takega sistema vzame več časa in jo je težko nastavit v kombinaciji z "broadcast" mailingi.

Vseeno pa mislim, da se splača poizkusit s pred-nastavljeno "valentinovo" sekvenco email sporočil, ki se jo sproži cca. 15 Januarja in ki stopnjuje število poslanih emailov proti 14. Februarju.

Tako imaš poleg rednih "broadcast" sporočil še "sekvečna", ki prodajajo zate brez tvojega dnevnega posredovanja.

Valentinovi emaili po urah

Poslani emaili po urah, zelena črta so valentinovi emaili

Kot pričakovano, se večina email sporočil pošlje med 7. in 11. uro.

Špica ob 17h kaže, da pošiljatelji razmišljajo tudi o branju emailov "po koncu službe" ali "na poti domov", kar ima smisel.

Preseneča pa me nizko število poslanih emailov po 20. uri, ko se umiri dnevni šundr in je večina ljudi na domačem kavču pred televizijo z mobitelom v roki.

Po mojem mnenju je takrat prime-time za "postrgalčke" - emaile, ki te opomnijo, da se akcija izteka in da jo lahko zamudiš, če hitro ne reagiraš.

Evo, mogoče namig zate, ker sedaj:

  1. veš kdaj drugi NE pošiljajo, in
  2. veš, da večina ljudi zvečer "double-screen-a" pred televizijo z mobitelom v roki

Vsebina valentinovih emailov

Vsebina valentinovih email sporočil je v veliki večini enaka:

  1. velika slika/banner na vrhu emaila, ki vodi na kategorijo z valentinovimi popusti (cca. 20% jih pelje v splošno kategorijo s popusti v spletni trgovini, nekaj pa celo na naslovnico...)
  2. 4+ izpostavljenih artiklov s slikami, odstotki znižanj in prihranki
  3. redki dodajo stavek ali dva, zakaj se splača kupit pri njih (velika večina sporočil je brez besedila)

Če sem čisto iskren, sem tole pričakoval...

Po eni strani sem žalosten, ko vidim toliko potenciala vrženega stran (čajne žličke blues), po drugi strani pa sem vesel, ker vidim tri ali štiri spletne trgovce, ki se upirajo temu trendu in pošiljajo zgolj in samo besedilna sporočila.

Brez slik artiklov.

Brez kričečih bannerjev.

Brez klasičnih fancy email šablon.

Samo besedilo, pisano 1-na-1, tikanje in email, ki zgleda kot, da ga je poslal priljatelj.

In ja, bom šel tukaj korak dlje in izpostavil dva trgovca, ki imata po mojem mnenju daleč najboljše (prodajne) emaile:

  1. Ličila.si
  2. Malinca.si

Čeprav nimam njihovih prodajnih številk, obe trgovini dokaj dobro poznam in razumem zakaj pošiljata predvsem "besedilne" emaile...

Ker prodajo več!

Zakaj tako mislim?

Ker gre za enak efekt kot pri reklamni pošti, ki jo dobiš vsak dan v poštni nabiralnik doma.

Barvne, fancy in zloščene zadeve takoj letijo v koš.

Navadna pisma pa se odprejo in preberejo.

Še posebej, če je naslov napisan z roko in je na pisemski ovojnici prilepljena znamka!

Podobno je pri emailu...

Fancy email template, ki že na daleč kriči, da je reklama se hitro ignorira in vrže v koš.

Navadni tekstovni emaili pa imajo nekoliko večjo možnost, da se jih prebere...

Ampak tole je preveč obširna tema za danes - bo dobila svoje mesto v eni prvih številk "Email Insajder"-ja, ki ga štartam v Aprilu...

Naprej...

Naslovi valentinovih emailov

Presenečenje sta bila 2 emaila, s samo eno besedo v naslovu!

Zlata sredina dolžine naslovov emailov je med 5 in 13 besed.

Sicer tega nisem vključil v graf (morda bi moral?), ampak od vseh emailov sta bila samo 2 z eno besedo v naslovu!

Ne bom povedal kdo je bil to, povem pa ti, da sta oba za naslov dala samo emoji srček!

In nič drugega...

Me prav zanima open-rate teh dveh emailov, ker imam občutek, da sta v Inbox-u zelo izstopala in pobrala doberšno mero pozornosti med vsemi ostalimi...

Najpogostejše besede v naslovih emailov

Na prvem grafu vidiš vse besede v naslovih valentinovih emailov - tudi eno, dve in tri-črkovne.

35 najbolj pogostih besed v naslovih mailov

Nevem, koliko je tole relevantno, ampak si lahko hitro sestaviš najpogostejše naslove. Še posebno ker zdaj že veš, koliko besed so imeli emaili povprečno v naslovih...

Tukaj so še najpogosteje uporabljene besede, ki imajo vsaj 3 črke:

Sedaj si lahko kaj hitro predstavljaš naslove mailov

Kot pričakovano so najpogostejše tri besede "popust", "Valentinovo" in "Samo".

Še posebej beseda "Samo" (z veliko začetnico!), ki mi pove, da je bilo veliko email naslovov v smislu "Samo še X dni/ur do izteka/konca" kar kaže, da se spletni trgovci zavedajo psihološkega motivatorja FOMO (Fear Of Missing Out).

Čajne žličke in bagerji...

Ko sem na začetku objave rekel, da je email prodaja v Sloveniji še vedno zlata jama in da še vedno večina spletnih trgovcev koplje s čajnimi žličkami namesto z največjimi bagerji, sem mislil točno to!

Z nekaj truda in dela na email sistemih marketinga bi lahko posamezni spletni trgovec dokaj hitro splezal na prvo mesto in potiho prevzel levji delež spletne prodaje na svojem trgu.

Zakaj potiho?

Prva stvar, ki jo povem trgovcu, ko se dobiva na sestanku je, da naj se prijavi z nekim levim @gmail.com naslovom na vse email novice svoje konkurence in začne spremljat kakše akcije pošiljajo, s kakšno frekvenco in kam peljejo svoje bralce.

Seveda jih večina to (na lastno škodo) gladko ignorira...

Kaj je lahko boljše od tega, da konkurenca ne ve, da jih spremljaš na vsakem koraku in da točno veš kakšne ponudbe dajejo svojim kupcem pod nos?

To, da veš katere ponudbe ostajajo in katere se hitro menjajo - in s kakšnimi cenami...

Facebook, Instagram, Twitter in Tinder TikTok lahko konkurenca uporablja za različne namene - od grajenja blagovne znamke, do poizkusov virale...

Email pa uporabljajo za prodajo...

In druga stvar?

Eh...

Je prevelika in preveč pomembna, zato si zasluži lastno objavo...

Da je ne zamudiš, se prijavi na mojo listo tukaj spodaj:

Damirhorvat
Pridruži se mi, splača se!

Zakaj bi se vpisal še na mojo email listo?

Ker boš v mojih (brezplačnih!) mailih dobil več znanja, strategij in taktik email prodaje, kot če bi celo leto žulil email marketing tečaje in predavanja...

Še posebej, če imaš spletno trgovino (ali prodajaš na spletu)!

Vpiši se spodaj, naredi ločeno mapo za moje maile in jih vse shrani tja. Če boš kadarkoli rabil pomoč sem samo 1 email stran (ga dobiš v potrditvenem mailu, takoj po vpisu)


Odjaviš se lahko kadarkoli z enim klikom!

Deli objavo na Facebooku in/ali Twitterju