Zadnjih par mesecev poslušam takole jamranje kolegov, ki prodajajo na spletu:
- "CPC me tepe, oglasi so se full podražili..."
- "konverzija je nižja, dosti nižja..."
- "click-rate je v podnu, Damir kaj predlagaš?"
- "vračila in neprevzeti paketi so nad 17%..."
- "Temu mi je zrezal marže dol v praktično nulo..."
In podobno - se sliši znano?
Ko jih vprašam, kaj se dogaja, mi hitro povedo kako da so probali vse na FB/IG/TW/Toktik narest, da dobijo promet, da je ta full dražji in da ne konverta tako, kot je še mesec ali dva nazaj...
Da jih vračila paketov tepejo po levi, dragi oglasi po desni in da so delavci v pakirnici vsaj na treh čik-pavzah pred in po malici -- kar je čist preveč...
Da jih od maja letos (2024!) dalje Gmail neusmiljeno meče v spam mapo, ali sploh to ne -- da niti ne vedo, ali mail sploh pride do stranke in da nikakor ne morejo držat spam-score njihovih domen pod 0.3%...
Da je konkurenca neusmiljena, še posebej v Inboxu -- da zadnje mesece/tedne dobivajo več mailov konkurentov, ki prodajajo enake/podobne zadeve...
"Ojoj, čista groza ojoj, ojoj kaj nej naredim?!?"
Lej...
Tole ni nič novega...
Vse tole sem predvidel že lani, če ne že prej... In vsem na glas govoril, da se bo cikel spet ponovil enako kakor se je že parkrat do zdej...
Kako vem?
Podobno kot raste finančna inflacija bo rasla tudi Inbox inflacija -- vsi začnejo več mailat... (ampak, to je dobro zate -- beri dalje...)
Edino logično je, da ko začnejo metrike padat, se slabše številke najprej mal ignorira... "ah sej to ni nič, bo minilo..."
Ko se nizke konverzije nikakor ne zvišajo, začnejo marketingarji eksperimentirat z oglasi -- začnejo probavat druge formate, druge slogane, gredo na druge platforme in krivijo vreme, češ "folk je na morju"...
Ponavadi takole vraževerje malenkost dvigne konverzije za krajši čas in se začnemo trkat po prsih, dokler številke spet ne padejo še nižje kot so bile prej...
Ouch, kaj pa zdej?!?
Pade ideja -- email marketing! Ta je zastonj...
In pol začnejo mailat na hard... (kakor tudi vsi ostali)...
Kar ponavadi rezultira podobno, kot bi šli gasilci zlivat bencin na požar, namesto vode...
- IPji so neogreti
- domene nimajo ugleda
- 80%+ liste imajo na gmailu, ki ma spam mapo z neomejenim prostorom
- vsebina mailov je "push, push, kupi, kupi" na hard
- seveda z najbolj dizajnerskimi šablonami, kar jih mailer premore...
- da o sporočilu v mailih sploh ne govorim (95% slik, ki se itak ne naložijo brez dodatnega klika - en tak primer maila tukaj)
Idealne razmere za popolno nevihto neuspeha...
Kaj lahko narediš, če si v tej situaciji?
Dihej...
Počasi...
Umiri situacijo, ne tolči na prvo žogo in se zavej, da je celoten hype poceni oglaševanja, hitrih "growth hackov" in cold-outreach gurujev pri koncu...
V igro spet prihajajo osnove...
A veš, tiste dolgočasne zadeve, kot so recimo:
- osebni pristop, 1-na-1, skrb za stranko
- owned media (email lista, lasten forum, telefonski kontakti, ...)
- osnove marketinga in prodaje (WIIFM koncept, zapeljevanje, konstanten kontakt, ...)
- dodajanje vrednosti kupcu (ne samo hard-selling vsega po spisku...)
... in podobo, ja?
Kaj predlagam?
- Reden tedenski email v katerem spustiš bralca bližje k svojemu poslovnemu vsakdanu, da lahko vidi kako zgleda "biznis" pri tebi je odličen prvi korak v smer dolgotrajnega in stabilnega posla...
- Malenkost odgrni zaveso svojega posla, pokaži strankam, da si pravi človek na drugi strani tvojih mailov, da si nekdo, ki jim bo odogovoril na mail ali klic, ko bo stranko kaj zanimalo...
- Igraj dolgo igro, zamenjaj instant profit z dolgoročnim služenjem stranki, da te lahko večkrat nagradi s svojim zaupanjem -- in nakupom!
- Ni vse samo posel, sprosti se v komunikaciji in bodi bolj človeški, oseben in pristen -- večje konkurence si tega ne upajo...
- Izkoristi vsako pomoč, ki jo lahko dobiš in ne pusti svojemu egu, da ti prepreči narest korak naprej pri svojem poslu -- naroči Email Insajder še danes :)
In na koncu še tole...
Prijavi se na mojo listo spodaj, boš dobil moj kontakt, se mi javi in pridi kdaj na Črnuče, greva na kavo in debato okol pisanja profitabilnih mailov.
Kavo častim jaz.
Uživaj dalje,
Damir
Zakaj bi se vpisal še na mojo email listo?
Ker boš v mojih (brezplačnih!) mailih dobil več znanja, strategij in taktik email prodaje, kot če bi celo leto žulil email marketing tečaje in predavanja...
Še posebej, če imaš spletno trgovino (ali prodajaš na spletu)!
Vpiši se spodaj, naredi ločeno mapo za moje maile in jih vse shrani tja. Če boš kadarkoli rabil pomoč sem samo 1 email stran (ga dobiš v potrditvenem mailu, takoj po vpisu)
Odjaviš se lahko kadarkoli z enim klikom!
Deli objavo na Facebooku in/ali Twitterju