Tole je copy&paste emaila, ki sem ga v sredini aprila 2023 poslal na listo in je dvignil kar nekaj prahu (beri: dobil sem cel kup povratnih mailov - dobrih in slabih)... Tukaj je objavljen brez popravkov.
Pazi, tole je dolg mail. Res dolg... Če nimaš vsaj 15min časa, da ga v miru prebereš, si ga raje shrani za kasneje - verjemi, se ti bo splačalo...
Če imaš spletno trgovino in bi rad:
- povečal profit,
- prehitel konkurenco, in
- obdržal oboje na dolgi rok (!!!)
... je tole eden tistih mailov za katerega nočeš, da ga vidi tvoja konkurenca! In verjetno ga res ne bo videla, ker imam vsega skupaj "samo" 446 spletnh trgovin katerih email marketing kampanje spremljam vsak dan...
In velika večina izmed teh 446 trgovcev (še) ni na moji email listi, zato imaš že sedaj prednost pred ostalimi - in edino pametno je, da jo izkoristiš, dokler jo še imaš... :)
Ok...
Tole je postopek, kako povečaš profit spletne trgovine, prehitriš konkurenco IN oboje obdržiš na dolgi rok (govorim o vsaj nekaj mesecih, če ne letih).
In še - če boš tole pravilno naredil, te vse skupaj ne bo koštalo praktično nič! (razen, če je nevem 50EUR showstopper zate).
In še nekaj - tukaj ti nič ne prodajam!
Nobenega skritega namena nimam, noben funnel te ne čaka zadaj in ničesar ne boš rabil doplačat, da dobiš celoten zapis - vse je tukaj v mailu.
Ok, s tem povedanim, začniva...
Profit spletne trgovine lahko povečaš na samo 3 načine:
- Prodaš več
- Prodaš po višji ceni
- Znižaš stroške
To je to - ni drugih načinov! Vsaka dodatna aktivnost, ki ti mogoče pade na pamet, spada med te tri zgoraj naštete (affiliate, nagradne igre, social whatever, ...)
Kako povečaš profit spletne trgovine?
Več obiska v spletni trgovini ni enako večji profit!
Slaba konverzija spremlja slovenske spletne trgovce, kot bela barva riž - povsod je in praktično nalepljena na vsakega. Zato profit trgovine ne moreš povečat z več obiska - ker te slaba konverzija + stroški držijo dol. Enako kot bi hotel luknjo v tanku avtomobila popravit tako, da bi se večkrat ustavil na bencinski črpalki - ja bo delovalo nekaj časa in se boš verejtno lahko vozil, ampak v resnici pa nisi rešil ničesar...
NE govorim o povečanju prometa - ampak o provečanju profita!
Prvi korak je dvignit konverzijo z obstoječim obiskom trgovine.
Kako to narediš? Začneš jo merit! (ja, sej vem...)
In ne - Google analytics tukaj ni OK orodje, ker se boš zaplezal v vseh možnih opcijah in menujih do mere, ko boš mislil, da si vse ok nastavil - pa nisi.
Kar rabiš je namensko orodje za merjenje konverzij vsakega oglasa posebej - od števila prikazov, števila klikov, števila obiska, konverzije na prvi - in vse ostalih transakcijah - skozi celoten funnel, ki ga boš imel.
Kar res hočeš vedet je, ali je oglas s CPC $0.67 naredil profit ali ne! To pa lahko vidiš le, če spremljaš promet tega oglasa skozi celoten potek vseh nakupov - ne samo prvega - VSEH!
Vsak, ampak prav vsak spletni trgovec me vpraša "kako lahko znižam stroške oglaševanja?"... Pa mi niti ne zna povedat, ali so oglasi, ki jih ima aktivve sploh profitabilni - ali dela plus z njimi!
Ker vseeno je koliko te stane oglas - če dela profit, je oglas dober, pa magari če je CPC $1000,00...
Še enkrat - prvi korak je zmerit konverzijo. V celem funnelu, ne samo na prvi transakciji!
In tukaj prideva do druge prepreke - večina spletnih trgovcev nima funnelov, ampak živijo in umirajo na prvi transakciji...
(in tole je tvoja druga prednost - poleg do centa natančno zmerjenih konverzij vsakega, ja VSAKEGA oglasa posebej, od prvega prikaza pa do 16. transakcije globoko zadaj v tvojem funnelu - veš, zdej res VEŠ, da velika večina spletnih trgovcev nima poprodajnih aktivnosti. Oz. če jo že ima, je ta bolj na "od oka" in na hitro skup spacana, brez da bi si zadaj nekdo vzel čas, se poglobil in naštudiral, kako lahko izmolze več keša od istega prometa...)
Ja, obstajajo izjeme - na pamet ti lahko dam vsaj tri - licila, malinca in popolna postava. In se kakšen je, pa se ga zdele ne spomnim... In če bi res rad dvignil profit svoje spletne trgovine, potem se vsaj tem trem prilimaj na rit in spremljaj vse kar počnejo - ker poznam ljudi, ki vodijo te zadeve in vem, da točno vedo kaj delajo...
Težko je delat profit, če kupec samo 1x kupi od tebe.
Še posebej, če se greš dropshipping ali kakršnokoli prodajo fizičnih produktov.
Marže so tanjše kot blago tangic. Konkurence je z vsakim dnem več in vsi oglašujejo na istih mestih, da nabijajo CPC v nebo. Hura za tak biznis!
Preden se lotiš "rabim še več prometa, da bom več prodal", se raje vsedi in pogruntaj, kje imaš ozka grla v trenutni postavitvi. Začni merit konverzijo - konverzijo nakupov! Nič drugega za začetek - samo nakupi te zanimajo!
Primer:
Daš $100 za oglas na FB. CPC je $0.10 - dobiš 1000 klikov. Je to dober oglas?
Neveš še...
Od teh 1000 klikov jih je 200 takoj bouncnilo (takoj so zaprli stran). Hmm, očitno je slab oglas, a čmo ga zamenjat?
Neveš še...
Od preostalih 800 sta dva kupila! Samo dva!!! Ta oglas je zanič, ima konverzijo borih 0.2% (2/1000) nujno ga moramo zamenjat!
Neveš še...
Oba nakupa sta bila za artikel vreden 450EUR, tvoja marža je 220EUR in tvoj profit po vseh stroških je 440EUR!
Je ta oglas dober? Se ti splača v ta oglas dat še naslednjih 1,000.00EUR? In naslednjih 10,000.00EUR? In naslednjiih 100k EUR?
Ja - oz. verjetno! Ker poznaš profit tega oglasa! Čeprav ima 20% bounce rate, čeprav ima samo 0.2% konverzijo in čeprav ti bodo vsi rekli, da je tak oglas zanič - ti VEŠ, da ti dela profit (in imaš malo keš mašino v rokah), zato boš povečeval keš za ta oglas doker bo profit večji od stroškov...
Povem še 1x:
Keš v tak oglas boš povečeval vse doker bo delal profit!
Nič novega, boš rekel...
Seveda ne - novo ne služi keša! Vse kar novitete naredijo je, da na kratko močno zasvetijo, pritegnejo množico s kešem v roki, kjer jih par mogoče celo nekaj zasluži...
Zato se drži osnov, ki čeprav dolgočasne, preverjeno in na dolgi rok služijo denar. Sej, komu se pa da vsak dan gledat % konverzija in tuhtat, kako bi ta procent lahko dvignil...
... ko pa imaš na drugi strani latest & greatest trike kako iz TikToka/Facebooka/Twitterja/Tinderja/Onlyfans/... zmolst več prometa za manj keša in če še nisi zraven si itak največji luzer, ker so vsi tavelki vrgli not vsak 100k+ vsak.. ?!?
Ok - naslednji korak...
Ko enkrat imaš profitabilen promet na svoji strani, ki kupuje in ti dela profit, je edino smiselno, da le-temu prodajaš dokler kupuje!
Večina trgovcev, ko dobi naročilo, je to to - konec prodaje. Vse kar vidijo so nujno zlo s pošiljanjem robe kupcu - sploh če je izbral COD način plačila (po povzetju), ker komot paketa ne prevzame in ti stroški teh neprevzetih in zavrnjenih naročil delajo luknjo v žepu... Če pa je zraven pri naročilu še kakšno vprašanje kupca, kakšna dodatna želja pa itak - adijo pamet - kaj si pa misli, da je, da se bom še z njim ubadal...
Ko dobiš naročilo - mu takoj, TAKOJ prodaj še nekaj!
Najlažje preko emaila, najboljše pa preko telefona! Ja - dejansko pokličeš stranko, se ji zahvališ za naročilo, ji poveš, da boste takoj odposlali njeno naročilo in ji ponudiš zraven še dodaten paket, za samo pol cene, ki je samo še danes na voljo in samo za nove kupce. In če naroči takoj, dobi zraven še darilo v vrednosti 25EUR, ker je tako dobra stranka!
Zveni znano tole?
Upam da, ker je takole besedilo prodajo še pa še robe - preko TV oglasov, preko radija in nasploh povsod, kjer se lahko naroča s COD plačili (plačilo po povzetju).
Ja - ampak telefonski klic je drag, pa nimam časa klicat vsakega...
Ja - tut prav, bodo pa konkurentje to počenjali...
Ja - ampak pri plačilu po povzetju bom imel ogromno vračil, neplačanih in neprevzetih paketov - in s tem ogromne stroške!!!
Ja - tut prav, bodo pa konkurentje to počenjali, ker obstaja nekaj "trikov" kako lahko plačila po povzetju obrneš sebi v profit - ampak to je zgodba za drugič...
Lej, prodajne funnele postavljam že vrsto let in vsakemu se upirajo - ker so komplicirani, ker je veliko dela, ker moraš vedet par stvari in se vsakič znova podučit kaj in kako se jih pravilno postavlja...
Zato je lažje ne-narest jih...
Ampak funnel ne rabi bit kompliciran - ob naročilu pokliči stranko in ji prodaj še nekaj. S tem boš naredil več kot 99% tvoje konkurence - in to na hitro.
Naprej - kaj po prvem naročilu?
Enostavno - dobi še drugega.
In tretjega. Pa četrtega. In tako dalje vse do 50-tega...
Uff Damir, kako naj to naredim v spletni trgovini z 1000+ artikli? Kaj, grem za vsakega postavljat ločen funnel, ma nima smisla...
Seveda ne - naredi funnele po kategorijah. Daleč najlažje...
Če kupim otroške hlače - me daš v funnel z AR maili, ki mi vsak teden prodajajo artikle iz kategorije otroška oblačila. Ker če sem rabil hlače, bom rabil tudi majide, puloverje, kape, čevlje, ipd...
Da spišeš email, ki promovira nove ali znižane artikle v tvoji kategorijo (ne linkaš na vsak artikel posamezno, ampak na kategorijo!) in ga dodaš v svoj avtoresponder in naštimaš tracking linke (da veš, čez kateri link v katerem mailu so kupili) ti vzame največ urco, dve max...
Tak email bo delal zate 24/7 vse dni v letu in ti povečal možnost ponovnega naročila iste stranke! In kaj je lahko še bolje kot tole?
Dva taka maila!
Trije so še bolje - štirje sploh, 5 jih je super, pri desetem si pa že car v mojih očeh in te z veseljem povabim na kavo in debato v mojo pisarno - jaz častim!
Resno - v zadnjih 5 letih sem kupil že pri vsaj 30 spletnih trgovinah. In veš koliko "poprodajnih mailov" z relevatnimi dodatnimi ponudbami sem dobil?
Niti ene!
In to so veliki trgovci - največji v Sloveniji - pa si noben ne vzame časa spisat par mailov, jih zavtomatizirat in pozabit nanje - ker je pretežko, ali se jim ne da...
Pod črto:
- začni merit konverzijo nakupov vsakega oglasa,
- spiši auto-responder maile, ki prodajajo artikle iste kategorije, kot so bili artikli prvega naročila (če so iz več kategorij še toliko bolje),
- pokliči stranko po oddanem naročilu in ji ponudi dodaten paket + darilo (enako kot dela McDonalds - zakaj neki rečejo "boste velik menu"? Ker itak rečeš "ja"...)
- Ne zapravljaj za dodatne oglase, dokler jih ne meriš in veš kateri ti nesejo profit!
Ja? Osnovno in enostavno...
Zdej na tem mestu me večina trgovcev vpraša "Damir, katero orodje naj uporabim za tole, oz. kaj ti uporabljaš?"
Vseeno je - samo ne Google analytics!
Uporabi namenski click in conversion tracker - jaz uporabljam Improvely (improvely.com - ni aff. link!) in je dovolj za vse kar počenjam - tako na social kot na mailu!
Za pošiljat autoresponder maile je pa vseeno katerega - samo da ima možnost autoresponder sekvenc.
Še nekaj - popup okna. Uporabi jih, delujejo!
Čeprav ti gre na bruhanje, ti povem, da delujejo - naredi ločeno listo na katero daš vse maile, ki jih dobiš skozi popup okno. Na tej listi tudi spiši AR sekvence mailov, ki prodajajo tvoje novitete ali popuste - in prodajaj na hard, ne jih ujčkat in se it prijaznega človeka, ki (tako kot jaz v tem mailu) dajem vse zastonj... :)
Ta lista je namenjena prodaji, zato prodajaj!
Spet - večina konkurence se ne bo lotila tega, ker je preveč dela ali ker ne znajo. Ti vseeno naredi to in čeprav ti ne bo šlo, boš imel postavljene sisteme, ki bodo delali tudi, ko boš ti spal.
Če se ti zdi, da ti danes nisem povedal nič novega - je to verjetno res.
Kar sem ti opisal so osnove direktne prodaje - take kot jo lahko vidiš in slišiš na TV, kot ti že nevem katero leto zapored prodajajo Dormeo jogije...
Obstaja razlog, da že leta počnejo to na enak način...
Ker je profitabilno!
Še nekaj, preden zaključiva danes...
Prosim ne mislit, da če ti ne delaš vsega tega, da tudi drugi ne... Itak, da delajo!
Prej sem ti omenil ličila, malinco in popolno postavo - tole so samo trije, ki jih poznam in VEM, da imajo u nulo zmerjene konverzije, postavljane funnele in naštudirane poprodajne zadeve...
Ampak - če ti ne mailaš svojim strankam - drugi jim! Ker tvoja stranka ne kupuje samo od tebe, je še na drugih email listah in redno dobiva če že ne prodajne maile, pa vsaj novičke v svoj Inbox.
Zato nimaš neomejeno časa...
.
Tolk za uvod...
Ko boš imel tole postavljeno - in če boš točno vedel kateri oglasi ti nesejo profit - in boš želel še več, se pa oglasi (preko maila, ali v moji pisarni) in ti povem nadaljne korake...
In seveda, če bi rad take in podobne objave dobil brez 2-3 mesečne zamude, se hitro prijavi na mojo listo spodaj...
Zakaj bi se vpisal še na mojo email listo?
Ker boš v mojih (brezplačnih!) mailih dobil več znanja, strategij in taktik email prodaje, kot če bi celo leto žulil email marketing tečaje in predavanja...
Še posebej, če imaš spletno trgovino (ali prodajaš na spletu)!
Vpiši se spodaj, naredi ločeno mapo za moje maile in jih vse shrani tja. Če boš kadarkoli rabil pomoč sem samo 1 email stran (ga dobiš v potrditvenem mailu, takoj po vpisu)
Odjaviš se lahko kadarkoli z enim klikom!
Deli objavo na Facebooku in/ali Twitterju