Na prste ene roke lahk naštejem stvari, ki se jih je pametno lotevat, ko začenjaš na spletu - na začetku, vmes in kadarkoli.
Prvo in bistveno je, da se zavedaš kontrole.
Če nimaš kontrole nad celim procesom prodaje, si samo sovoznik, partner in nekdo tretji, ki se zanaša in bazira cel svoj posel na dobri volji lastnikov in tistih, ki IMAJO proces v lasti.
Primer je SEO.
Vsi, ki se grejo SEO delajo na pamet.
Pojma nimajo kaj in kako se dejansko dogaja v Googlu in kako sortira strani. In nikoli ne bodo vedeli, zato je njihov obstoj baziran na ugibanju!
In ne samo to, ponavadi imajo ohoho konkurence, ki ima več denarja in boljše resource za tako početje...
Non-stop so med kladivom in nakovalom, kjer jih z ene strani tepe Google sam, z druge pa konkurenca in stranke, ki so jim obljubili določene pozicije na prvih straneh Googla.
Se ti zdi tole varen posel? Bi upal stavit vse na eno karto, kjer nimaš nobene kontrole, kaj in kako bo v prihodnje?
Hmnja... Nekaterim se to ne zdi nič takega... Biznis kot biznis. Pač neki moraš delat, a ne?
Lej, da ne zaružim predaleč s temle, ker mi že samo pisanje o tem dviguje pritisk in šiba paro čez ušesa...
Če želiš imet stabilen posel, moraš imet kontrolo nad celotnim procesom prodaje - od ideje do profita na Paypalu (ali kjerkoli).
(tukaj govorim o Paypalu. Lahko je banka, ali karkoli, ampak nalašč sem izbral Paypal, da boš razmišljal globalno)
Nisi v kontroli, če ne izbiraš trga, niše, potrebe in/ali želje, ki bodo osnova tvoje prodaje.
Nisi v kontroli, če ne moreš vplivat na ceno izdlelka.
Nisi v kontroli, če ne smeš spremeniti izdelka.
Nisi v kontroli, če ne gre denar DIREKTNO na tvoj Paypal (ali TRR...)
Ok?!?
Dejstvo je, da če hočeš služit denar na dolgi rok...
Karkoli izven tega, je napaka in se greš partnerstvo, kjer ima lahko nekdo tretji so-kontrolo in ti lahko spodmakne tla pod nogami!
Primer, včeraj sem dve uri skypal z enim Londončanom, s katerim naj bi "launchal" enega mojih produktov. Sva sodelovala že prej in ko sem mu povedal, kaj imam na lagerju, se je usula debata kako in kaj...
(gre se za SaaS produkt s cenami $27/mesec ali $67/leto ali $267 enkratno plačilo)
Vse lepo in prav, dokler nisva prišla do številk...
Hotel je namreč so-lastništvo produkta, češ da drugače ne bo naredil launcha in da launcha izključno samo svoje produkte.
(pameten poba, ni kej...)
Itak, takoj zavrnem in mu ponudim 50% profita od launcha s pogojem, da je izdelek 100% v moji lasti.
Bam, tresk, fuu, ni da ni... kletvice, da kaj se grem in jada jada vse naokol in čez in sploh in oh kaj mislim, da sem in kaj se grem!
No, po cca. pol ure sva prišla do konsenza 90% launch profita zanj in 10% zame. Launch traja 7 dni.
Pa mi povej, sem naredil dober deal?
Itak!
Res, da bo dečko pobral večino launch profita - in prav je tako, ker bo postavil sales copy, JV partnerje bo nabral in zvedel celoten launch za MOJ produkt!
To je tko kot če daš affiliate partnerjem 100% provizijo na vsak nakup, ampak še 100x boljše...
On dobi denar od launcha in renome, ker je JV partnerjem prinesel ohoho denarja z izbiro pravega produkta in dobro izvedenim launchem.
(in itak, da ne bo pomote, izdelek mora biti TOP!)
Jaz pa dobim nekaj malega launch keša, VSE STRANKE, vse kontakte affiliate in JV partnerjev, in ostanem 100% lastnik produkta, ki ga bom prodajal še dolgo po launch-u in pobiral ves profit od buzz-a, ki ga bo ustvaril tale kolega..
Aja, ker bom dal zraven še 35% partnerski program (partner dobi recurring mesečna/letna plačila) bo cela zadeva više-manje tekla sama od sebe.
Z občasno "brco" pa lahko kadarkoli naredim interni upsell in v popolni anonimnosti od zunanjega sveta izvedem mini-launch.
Vedno prodajam SVOJIM strankam in držim 100% kontrolo...
Ok?
Ok...
Ko tole razložim komu v živo, se hitro pokaže vprašanje:
"Čak mal Damir, tole čist preveč dela, razvijat lasten produkt? Še posebej, ko si na začetku in rabiš denar karseda hitro?
A ni bolje na začetku promovirat affiliate programe in kasneje razvijat lastne produkte in storitve, ko že enkrat imaš nek denar?"
Good point, ampak ne.
Kot affiliate si v nemilosti lastnika s kontrolo. Kadarkoli ti lahko zapre pipico, te odreže zaradi takih ali drugačnih razlogov.
In samo pod nosom se lahko obrišeš...
Primeri?
- Banajo te iz affiliate programe, ker so spremenili pogoje oglaševanja, ti pa tega nisi opazil in kršiš pravila
- Banajo ti adsense account, ker se je nekomu dvignil...
- Banajo ti facebook account, ker imajo tvoji oglasi preveč besedil
- Google zbriše tvoje strani iz indeksa, ker jih nekaj moti
Lahko naštevam cel dan...
Vsi primeri zgoraj imajo eno skupno zadevo:
Celoten zaslužek daješ v nemilost nekoga tretjega, ki v 99,99% primerov pojma nima kaj se ti greš in kakšni so tvoji plani.
Igraš se v tujem peskovniku po pravilih lastnika le-tega in si totalno brez vzvoda in opcij, ko gre kaj narobe.
Recimo - en pametnjakovič je šel promovirat moj ebook "Email marketing za začetnike - prvi del" na nekaj straneh za "odrasle". Naredil je celo nekaj prodaj, dokler mu nisem zaprl accounta na moj platformi.
Ves nataknjen in spenjen mi piše, me kliče in teži, da kaj se grem in da naj mu takoj enablam partnerski račun, češ da zgublja profit.
Njegov problem, meni ni všeč kar je počenjal in prav malo mi je mar, če to njega moti... Bi se lahko prej odzval na moje pozive naj preneha...
Ok...
Še en primer iz mojega zeljnika:
Pred leti (2010 cca.) sem postavil spletno stran, kjer si lahko izdelal avto-tablico s poljubnim napisom - imeni otrok, šale, ipd..
Zadeva je bila všečna, folk je kupoval te tablice in moji affiliate partnerji so z veseljem promovirali zadevo s po 4 EUR provizije na nakup.
Leta so tekla in nihče, še najmanj pa jaz, se ni oziral na dejstvo, da je vse skupaj samo "affiliate" stran. Lastnik - edini izdelovalec teh tablic je bil nekdo tretji.
Vse dokler ne dobim maila z njihove strani, da ukinjajo ta program avto-tablic.
Ups...
Konc lušnega - z enim mailom...
Adijo leta grajenja SEO povezav in authority-ja. Adijo partnerski promet. Adijo povezave in promocije na socialnih omrežjih.
In - Adijo "na easy" zaslužek...
Ok...
Če povzamem vse tole...
Najboljši način kako začet - in kako nasploh peljat posel, je izdelat lasten produkt in ga prodajat.
V naslednjih objavah bova pogledala točno kako to narediš, ampak pred tem pa še enkrat ponovim:
Produkt - ne storitev!
Produkt ti ne prilima repa, ki ga moraš vzdrževat, ampak tudi o tem kasneje...
"Rep" je vse, kar se prilima nate in krade tvoj čas. In tega hočeš čim manj. Primer "repa" so vse storitve, recimo frizeraj, menjava gum, svetovanje,. ipd. kjer za služenje denarja porabljaš svoj čas. Kar hočeš je "orezat" zaslužek od časa, da dobivaš keš tudi ko za to ne porabljaš svojega časa - več o tem v prihodnjih objavah...
Vedi samo to, da moraš imeti kontrolo! Brez tega si mrzel, preden sploh začneš.
In prosim ne popuščaj sirenjim klicom o hitrih in lahkih zaslužkih čez noč in jada jada jada...
Vse je prodaja - ni trikov, ni "čez noč" in ni skrivnosti! Zato prosim ne nasedaj raznim BSO-jem (Bright Shiny Objects), ki ti kradejo pozornost, čas in obljubljajo vse in še svet, če boš le kupil kar ponujajo...
Osnove in preverjene marketinške tehnike so tiste, ki edine zares služijo na dolgi rok. Vse ostalo je kič, ki ga sicer lahko prilimaš zraven na svoj posel...
Ampak osnova - jedro tvojega biznisa pa mora biti vedno 100% v tvoji in samo tvoji kontroli.
Prosim te, ne ponavljaj mojih napak...
[Konect prvega dela]
Zakaj bi se vpisal še na mojo email listo?
Ker boš v mojih (brezplačnih!) mailih dobil več znanja, strategij in taktik email prodaje, kot če bi celo leto žulil email marketing tečaje in predavanja...
Še posebej, če imaš spletno trgovino (ali prodajaš na spletu)!
Vpiši se spodaj, naredi ločeno mapo za moje maile in jih vse shrani tja. Če boš kadarkoli rabil pomoč sem samo 1 email stran (ga dobiš v potrditvenem mailu, takoj po vpisu)
Odjaviš se lahko kadarkoli z enim klikom!
Deli objavo na Facebooku in/ali Twitterju